färga ullkläder?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    färga ullkläder?

    Har såna där ullvita underställ tillbarnen som blivit missfärgade eller fått fläckar så man inte vill låta barnen ha dem längre. Nån som vet ifall det fungerar bra att färga ullkläder tex i svart för att bli av med mörka missfärgningar?
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    färga ullkläder? Har såna där ullvita underställ tillbarnen som blivit missfärgade eller fått fläckar så man inte vill låta barnen ha dem längre. Nån som vet ifall det fungerar bra att färga ullkläder tex i svart för att bli av med mörka missfärgningar?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Går det kanske med den där textilfärgen i mindre paket? Annars skulle jag testa med hårfärg . Vet en tjej som plisserade ett ylletyg till en kjol med permanentvätska...
  4. 2
    Går det kanske med den där textilfärgen i mindre paket? Annars skulle jag testa med hårfärg . Vet en tjej som plisserade ett ylletyg till en kjol med permanentvätska...
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    *S* Det gäller att vara uppfinningsrik. Jag ska testa sån där textilfärg. Det gäller små barn (inte bara mitt, vi är 3 med samma problem) och de är när blöjan läkt som fläckarna är helt omöjliga att få bort och vem vill låta sitt barn gå med bajsfläckar på kläderna (även om bajset är extremt borttvättat).
    Tyvärr glämde jag handla det när jag var i centrum, men å andra sidan har jag såndär textilfärg man gör tryck med. Kanska ska blanda lite svart och glitterextrakt och fixa svarta gklitterbyxor.
  6. 3
    *S* Det gäller att vara uppfinningsrik. Jag ska testa sån där textilfärg. Det gäller små barn (inte bara mitt, vi är 3 med samma problem) och de är när blöjan läkt som fläckarna är helt omöjliga att få bort och vem vill låta sitt barn gå med bajsfläckar på kläderna (även om bajset är extremt borttvättat).
    Tyvärr glämde jag handla det när jag var i centrum, men å andra sidan har jag såndär textilfärg man gör tryck med. Kanska ska blanda lite svart och glitterextrakt och fixa svarta gklitterbyxor.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Ullkläderna blev i en blålila färg med glitter i. Strumprona blev tyvärr lätt grålila så jag får nog köpa textilfärg för att färga in dem iaf, men jag har iaf räddat 2 ullbyxor, 1 ullträja och 2 andra fläckade tröjor genom att färga dem. Riktigt nöjd faktiskt och sonen kommer bli glad över glittret.
  8. 4
    Ullkläderna blev i en blålila färg med glitter i. Strumprona blev tyvärr lätt grålila så jag får nog köpa textilfärg för att färga in dem iaf, men jag har iaf räddat 2 ullbyxor, 1 ullträja och 2 andra fläckade tröjor genom att färga dem. Riktigt nöjd faktiskt och sonen kommer bli glad över glittret.

Liknande trådar

  1. ullkläder hm?
    By lillskruttet in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 21:55
  2. Ullkläder?
    By Rakel A in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 10:02
  3. Ang. ullkläder!
    By Elin med Selma in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 19:55
  4. Ullkläder?
    By TinaTre in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 21:02
  5. MOE! (ang ullkläder)
    By Cattis med M som funnit yllelångkallingar in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-29, 21:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar