Glasskulptur på babyhänder?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jul 2013
    #1

    Glasskulptur på babyhänder?

    Dopdagen närmar sig och jag letar med ljus och lykta efter någon som kan en skulptur eller avtryck i glas på min lilla Fabian snart 1 månad. Jag såg på nätet att det fanns ett ställe i Stockholm som gör avtryck som sticker ut liksom, tror de hette Pargoletti.com Så finns det ju andra som livstone och en till som jag inte kommer ihåg namnet på. Men jag vill gärna ha en skulptur i glas som inte kostar massor med pengar. Någon som vet något om detta? Eller har någon testat någon av de ovan nämnda och kan rekommendera dem kanske. Finns ju många fina doppresenter man skulle kunna hitta på men det här kändes lite exklusivt än andra "vanliga" doppresenter. Ska inte kosta mer än max 2000 kr dock.
  2. 1
    Glasskulptur på babyhänder? Dopdagen närmar sig och jag letar med ljus och lykta efter någon som kan en skulptur eller avtryck i glas på min lilla Fabian snart 1 månad. Jag såg på nätet att det fanns ett ställe i Stockholm som gör avtryck som sticker ut liksom, tror de hette Pargoletti.com Så finns det ju andra som livstone och en till som jag inte kommer ihåg namnet på. Men jag vill gärna ha en skulptur i glas som inte kostar massor med pengar. Någon som vet något om detta? Eller har någon testat någon av de ovan nämnda och kan rekommendera dem kanske. Finns ju många fina doppresenter man skulle kunna hitta på men det här kändes lite exklusivt än andra "vanliga" doppresenter. Ska inte kosta mer än max 2000 kr dock.
  3. Medlem sedan
    Jul 2013
    #2
    Det finns en några få företag i Sverige som gör detta i glas. Pargoletti som du nämnde och även memoriesforlife. Men det är jättedyrt på den sistnämnda så Pårgoletti är ett bättre alternativ tror jag.De gör ju även i keramik som man kan se på deras webbplats. Kanske kan vara ett alternativ till det dyrare glaset. Fast själv har jag gjort avtryck på båda mina barn i gips och trolldeg. Vilket ju INTE är speciellt fint eller särskilt hållbart. Men jag hade inte råd att fixa det på annat sätt just då tyckte jag. jag menar när barnen var bebisar. Det vore ju bra om man kunde återanvända de gamla avtrycken och gå nya i glas eller keramik. Vore verkligen bra. Tror barnen själva skulle vilja ha en sådan när de flyttar hemiofrån.
  4. 2
    Det finns en några få företag i Sverige som gör detta i glas. Pargoletti som du nämnde och även memoriesforlife. Men det är jättedyrt på den sistnämnda så Pårgoletti är ett bättre alternativ tror jag.De gör ju även i keramik som man kan se på deras webbplats. Kanske kan vara ett alternativ till det dyrare glaset. Fast själv har jag gjort avtryck på båda mina barn i gips och trolldeg. Vilket ju INTE är speciellt fint eller särskilt hållbart. Men jag hade inte råd att fixa det på annat sätt just då tyckte jag. jag menar när barnen var bebisar. Det vore ju bra om man kunde återanvända de gamla avtrycken och gå nya i glas eller keramik. Vore verkligen bra. Tror barnen själva skulle vilja ha en sådan när de flyttar hemiofrån.
  5. Medlem sedan
    Jul 2013
    #3
    Jag bor i Stockholm och här kan man gå till ett ställe som heter the creativity house och få sina avtryck fixade. Min syster gjorde det med sina barn när de var lite yngre. Jag tror de gör på barn upp till 5 år faktiskt. Ta med dig bebben och de kan göra i keramik eller glas, vad du vill. Så då är det ju inte försent om du har ett barn som är lite äldre Cresy. Fast, du måste ta dig till Stockholm.
  6. 3
    Jag bor i Stockholm och här kan man gå till ett ställe som heter the creativity house och få sina avtryck fixade. Min syster gjorde det med sina barn när de var lite yngre. Jag tror de gör på barn upp till 5 år faktiskt. Ta med dig bebben och de kan göra i keramik eller glas, vad du vill. Så då är det ju inte försent om du har ett barn som är lite äldre Cresy. Fast, du måste ta dig till Stockholm.
  7. Medlem sedan
    Sep 2013
    #4
    Ja, en sådan hemma och den är jättefin: http://www.pargoletti.com/glasavtryck-3d/
    De kan göra skulpturer och glasblock också med intryckta avtryck. Kan rekomenderas! Priset är dessutom mycket bättre om ma jämför de som sysslar med glas just. Kolla själv.
  8. 4
    Ja, en sådan hemma och den är jättefin: http://www.pargoletti.com/glasavtryck-3d/
    De kan göra skulpturer och glasblock också med intryckta avtryck. Kan rekomenderas! Priset är dessutom mycket bättre om ma jämför de som sysslar med glas just. Kolla själv.
  9. Medlem sedan
    Apr 2014
    #5
    Ja på barnnet har de någon kampanj ju: www.barnnet.se den sajten är för övrigt bra.
  10. 5
    Ja på barnnet har de någon kampanj ju: www.barnnet.se den sajten är för övrigt bra.
  11. Medlem sedan
    Apr 2014
    #6
    Eller barnnet.net
  12. 6
    Eller barnnet.net
  13. Medlem sedan
    Mar 2014
    #7
    Googla på glaskonstnär eller glasblåseri och fråga. viviannetreschow.wordpress.com
  14. 7
    Googla på glaskonstnär eller glasblåseri och fråga. viviannetreschow.wordpress.com
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar