Problem med namn

Visa resultat för omröstning: Kan man heta Vilja Torsk?

Antal röster 9. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Det fungerar!

    0 0%
  • Det fungerar inte!

    2 22.22%
  • Helt klart, inga problem!

    0 0%
  • Absolut inte!

    5 55.56%
  • Osäker/vet ej/både och

    2 22.22%
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jul 2014
    #1

    Problem med namn

    Hej allesammans!
    Jag och min man delar efternamnet Torsk. Det är redan ett svårt namn för ett barn. Vi har ett förnamn vi funderar starkt på nämligen "Vilja". Vi undrar om detta kan bli ett problem till exempel "vilja ha torsk", "vilja äta torsk". Fungerar det att heta Vilja Torsk eller blir det fel? Vet inte om jag är tillräckligt tydlig men fråga isåfall. Snälla var ärliga!
  2. 1
    Problem med namn Hej allesammans!
    Jag och min man delar efternamnet Torsk. Det är redan ett svårt namn för ett barn. Vi har ett förnamn vi funderar starkt på nämligen "Vilja". Vi undrar om detta kan bli ett problem till exempel "vilja ha torsk", "vilja äta torsk". Fungerar det att heta Vilja Torsk eller blir det fel? Vet inte om jag är tillräckligt tydlig men fråga isåfall. Snälla var ärliga!
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Jag skulle absolut inte välja ytterligare ett "ordnamn". Så med andra ord skulle jag hålla mig borta från namn så som Vilja, Tindra, Engla, Vilda etc.

    Men om ni gillar Vilja så kanske ni även gillar Vilma? Eller Vilhelmina?
    Tvillingpojkar, mellanbror och lillasyster <3
  4. 2
    Jag skulle absolut inte välja ytterligare ett "ordnamn". Så med andra ord skulle jag hålla mig borta från namn så som Vilja, Tindra, Engla, Vilda etc.

    Men om ni gillar Vilja så kanske ni även gillar Vilma? Eller Vilhelmina?
  5. Medlem sedan
    Aug 2014
    #3
    Enligt SCB finns det ingen i Sverige som bär efternamnet Torsk.
  6. 3
    Enligt SCB finns det ingen i Sverige som bär efternamnet Torsk.
  7. Medlem sedan
    May 2014
    #4
    Citat Ursprungligen postat av Torsk Visa inlägg
    Hej allesammans!
    Jag och min man delar efternamnet Torsk. Det är redan ett svårt namn för ett barn. Vi har ett förnamn vi funderar starkt på nämligen "Vilja". Vi undrar om detta kan bli ett problem till exempel "vilja ha torsk", "vilja äta torsk". Fungerar det att heta Vilja Torsk eller blir det fel? Vet inte om jag är tillräckligt tydlig men fråga isåfall. Snälla var ärliga!
    Dubellkollade detta. Det finns inget sådant efternamn i Sverige.
  8. 4
    Citat Ursprungligen postat av Torsk Visa inlägg
    Hej allesammans!
    Jag och min man delar efternamnet Torsk. Det är redan ett svårt namn för ett barn. Vi har ett förnamn vi funderar starkt på nämligen "Vilja". Vi undrar om detta kan bli ett problem till exempel "vilja ha torsk", "vilja äta torsk". Fungerar det att heta Vilja Torsk eller blir det fel? Vet inte om jag är tillräckligt tydlig men fråga isåfall. Snälla var ärliga!
    Dubellkollade detta. Det finns inget sådant efternamn i Sverige.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar