VUL
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2014
    #1

    VUL

    Var ju på ett VUL i fredags för att titta hur äggblåsorna växt. Det visade sig att de inte hade växt så bra, bara 10 mm, så jag fick gå hem med order om att höja dosen och komma tillbaka på koll på onsdag den 24. Kändes surt, blev besviken som fasen. Jag har alltid varit lättstimulerad och har dessutom gått ner 12 kg som de säger ska gynna denna "sjukdom". Det var tydligen inget ovanligt heller att det kunde bli såhär enligt läkaren. Men för mig känns det ovanligt. Har deppat hela helgen. Usch.
  2. 1
    VUL Var ju på ett VUL i fredags för att titta hur äggblåsorna växt. Det visade sig att de inte hade växt så bra, bara 10 mm, så jag fick gå hem med order om att höja dosen och komma tillbaka på koll på onsdag den 24. Kändes surt, blev besviken som fasen. Jag har alltid varit lättstimulerad och har dessutom gått ner 12 kg som de säger ska gynna denna "sjukdom". Det var tydligen inget ovanligt heller att det kunde bli såhär enligt läkaren. Men för mig känns det ovanligt. Har deppat hela helgen. Usch.
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Kraaaam <3 hopas du får bättre besked i övermorgon
  4. 2
    Kraaaam <3 hopas du får bättre besked i övermorgon
  5. Medlem sedan
    Jan 2014
    #3
    Lycka till imorgon! Kroppen är ju så levande, och bara för att du haft en viss dos innan behöver det ju inte betyda att den är rätt denna gången. Är säker på att det ser bra ut imorgon! Håll oss uppdaterade =)

    Fantastiskt att du gått ner 12 kg!! Galet bra! Det kan ju bara vara positivt i alla avseenden. Din insats ska du klappa dig på axeln för!
  6. 3
    Lycka till imorgon! Kroppen är ju så levande, och bara för att du haft en viss dos innan behöver det ju inte betyda att den är rätt denna gången. Är säker på att det ser bra ut imorgon! Håll oss uppdaterade =)

    Fantastiskt att du gått ner 12 kg!! Galet bra! Det kan ju bara vara positivt i alla avseenden. Din insats ska du klappa dig på axeln för!
  7. Medlem sedan
    Sep 2014
    #4

    VUL

    Tack för era lyckönskningar, det verkar ha gett tur! På VUL idag visade det sig att slemhinnan ökat till 11mm och en äggblåsa var 16mm! Nu skall jag ta ältest fr.om ikväll för att inte missa om det lossnar av sig själv. Ska fortsätta spruta med menopur till jag fått positivt på stickan, när jag fått positivt så skall jag stötta ägglossningen med ovitrell. Blir det ingen stegring på ältest fram till lördag morgon så tar jag ovitrellen ändå då
    spännande! Det här är alltså allt jobb som för många andra är så självklara. En ägglossning. Sen ska ju mycket annat klaffa också ju! Så, inga höga förhoppningar. (Har lite skrock inför att vara för positiv, då går allt oftast åt helv*te).
  8. 4
    VUL Tack för era lyckönskningar, det verkar ha gett tur! På VUL idag visade det sig att slemhinnan ökat till 11mm och en äggblåsa var 16mm! Nu skall jag ta ältest fr.om ikväll för att inte missa om det lossnar av sig själv. Ska fortsätta spruta med menopur till jag fått positivt på stickan, när jag fått positivt så skall jag stötta ägglossningen med ovitrell. Blir det ingen stegring på ältest fram till lördag morgon så tar jag ovitrellen ändå då
    spännande! Det här är alltså allt jobb som för många andra är så självklara. En ägglossning. Sen ska ju mycket annat klaffa också ju! Så, inga höga förhoppningar. (Har lite skrock inför att vara för positiv, då går allt oftast åt helv*te).
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Heja heja på dej oxå då, fortsätter med lyckönskningarna och hoppas på fortsatt tur
  10. 5
    Heja heja på dej oxå då, fortsätter med lyckönskningarna och hoppas på fortsatt tur
  11. Medlem sedan
    Jan 2014
    #6
    Fy vad coolt ändå att man kan medicinera fram ägglossning! Otroligt egentligen! Spännande att höra.

    Tänk vad vi alla här har olika problem. För mig är äl självklart (vad jag vet iaf!) och jag har aldrig behövt fundera över just den biten.

    Skulle nästa försök till ägglossning se likadant ut eller kan du klara dig mer på egen hand utan kontroller då?
  12. 6
    Fy vad coolt ändå att man kan medicinera fram ägglossning! Otroligt egentligen! Spännande att höra.

    Tänk vad vi alla här har olika problem. För mig är äl självklart (vad jag vet iaf!) och jag har aldrig behövt fundera över just den biten.

    Skulle nästa försök till ägglossning se likadant ut eller kan du klara dig mer på egen hand utan kontroller då?
  13. Medlem sedan
    Sep 2014
    #7

    VUL

    Ja, visst är det häftigt?! Fast jag tycker nog att IVF är om ännu mer häftigt. Men det är ju samma princip där. Läkemedlen som jag använder nu är samma som de med IVF får ta, möjligen lite annorlunda, men principen är densamma förutom att vi gör själva jobbet hemma istället för provrör och insättning.
    Om det inte lyckats denna gång så blir det samma visa nästa månad. VUL är ett måste med det här för inte riskera att bli överstimulerad eller att det helt enkelt inte fungerat. Kroppen reagerar ju inte lika alla gånger, tyvärr.

    ja, tänk vad olika problemområden vi har allihopa. Det som är skönt med vår situation är ju att det är MIG det är fel på. Skulle det vara något fel på mannen finns det inte så mycket att göra åt, som jag förstår. Då blir man hänvisad till IVF.Rätta mig om jag har fel. Så är ändå tacksam mitt i allt elände.
  14. 7
    VUL Ja, visst är det häftigt?! Fast jag tycker nog att IVF är om ännu mer häftigt. Men det är ju samma princip där. Läkemedlen som jag använder nu är samma som de med IVF får ta, möjligen lite annorlunda, men principen är densamma förutom att vi gör själva jobbet hemma istället för provrör och insättning.
    Om det inte lyckats denna gång så blir det samma visa nästa månad. VUL är ett måste med det här för inte riskera att bli överstimulerad eller att det helt enkelt inte fungerat. Kroppen reagerar ju inte lika alla gånger, tyvärr.

    ja, tänk vad olika problemområden vi har allihopa. Det som är skönt med vår situation är ju att det är MIG det är fel på. Skulle det vara något fel på mannen finns det inte så mycket att göra åt, som jag förstår. Då blir man hänvisad till IVF.Rätta mig om jag har fel. Så är ändå tacksam mitt i allt elände.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar