En mycket ledsam dag
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    May 2014
    #1

    En mycket ledsam dag

    Jaha. Ruvardag 16 idag och vi som var så hoppfulla. Inte en droppe blod sedan förra mensen. Men testet visade totalt helt negativt. Vårt första IVF (som blev ett FET förvisso, då vi fick pausa en månad efter ägguttag då jag blev överstimulerad) har alltså misslyckats.
    Ringde kliniken som vill att jag ska fortsätta med de jädra tabletterna tom tisdag och sedan testa på onsdag morgon igen om mensen inte kommit till dess. Men hallå, hur sannolikt är det då att jag skulle få ett plus då?
    Det enda som känns bra är att vi bara använt 1 av 4 embryon. Så vi kör ett andra frysförsök så snart det går.
  2. 1
    En mycket ledsam dag Jaha. Ruvardag 16 idag och vi som var så hoppfulla. Inte en droppe blod sedan förra mensen. Men testet visade totalt helt negativt. Vårt första IVF (som blev ett FET förvisso, då vi fick pausa en månad efter ägguttag då jag blev överstimulerad) har alltså misslyckats.
    Ringde kliniken som vill att jag ska fortsätta med de jädra tabletterna tom tisdag och sedan testa på onsdag morgon igen om mensen inte kommit till dess. Men hallå, hur sannolikt är det då att jag skulle få ett plus då?
    Det enda som känns bra är att vi bara använt 1 av 4 embryon. Så vi kör ett andra frysförsök så snart det går.
  3. Medlem sedan
    Jan 2014
    #2
    Men du, vad sorgligt! Jag trodde på er, lät hoppfullt att mensen höll sig borta. Vill ju inte få dig att börja hoppas, men det är klart att det KAN ge utslag några dagar senare för dig. Jobbigt vacum nu bara, förstår jag. Till solskenet hör att ni har flera embryon i frysen, det är ju jättebra!! Tappa inte hoppet, Emmet! Och var ledsen om du behöver det. När du väl får ett positivt test så kommer lyckan att göra att en månad mer eller mindre i backspegel inte spelar någon roll. Styrkekramar!!
  4. 2
    Men du, vad sorgligt! Jag trodde på er, lät hoppfullt att mensen höll sig borta. Vill ju inte få dig att börja hoppas, men det är klart att det KAN ge utslag några dagar senare för dig. Jobbigt vacum nu bara, förstår jag. Till solskenet hör att ni har flera embryon i frysen, det är ju jättebra!! Tappa inte hoppet, Emmet! Och var ledsen om du behöver det. När du väl får ett positivt test så kommer lyckan att göra att en månad mer eller mindre i backspegel inte spelar någon roll. Styrkekramar!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar